fredag 25 november 2011

Härliga smärtsamma träning

Situps, pushups och 4km på 38min. Gud vad bra jag mår efteråt, speciellt eftersom det tog mig 49 minuter att gå samma runda igår, idag så stressade jag mig verkligen hårt, jag tänkte "Om träning var lätt så hade alla gjort det, det ska vara svårt", "Smärta är svaghet som lämnar kroppen." "Jag kan fortsätta gå snabbt, jag tror bara att jag inte kan, det är en mental spärr, jag kan". Ni som tränar, har ni liknande tankar? Jag kan erkänna att de flesta av mina tankar är från en tv-show jag tycker mycket om.

"I used to be fat" det är verkligen ett inspirerande program, även ifall jag inte skulle kunna gå ner 30 kilo på 60 dagar som vissa gör. Det handlar om en ny person varje avsnitt och de har alla en personlig tränare som hjälper till :) Det jag tycker om programmet är att de går ner i vikt i sin egen vardag, hemma och de bor inte i tillsammans på en speciell plats som i "Biggest Loser", de senaste säsongerna av det programmet har verkligen varit falska tycker jag, håller ni inte med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar