onsdag 30 november 2011

Noom Noom Noom

Så heter min nya tappa vikt app på min android-telefon. Tror även att den finns till Iphone :) Varje dag ger den mig nya uppgifter att klara av som baseras på mitt mål och vad jag lyckats med hitills.

 Idag ska jag t.ex. Äta en måltid utan att sitta vid datorn eller tvn. (Denna Uppgiften låter kanske fånig och onödig men det medföljer också några rader som beskriver varför jag fick denna uppgiften och vad som kan vara bättre med att fokusera endast på måltiden.)

Skriva i min matdagbok vad jag åt till middag

Läsa med följande artikel om light-drycker (Det tog kanske 5 minuter att läsa denna men nu är jag verkligen inte sugen på lightläsk, kan inte lova att jag inte kommer dricka något imorgon däremot)

Utföra min dagliga planerade träning

Väga mig

Just nu har jag avklarat 60% av allt jag behövde göra, det bästa är att jag mår så bra av att se att jag faktiskt fått någonting gjort som jag skulle göra när det kommer till min vikt minskning, och det är väldigt enkelt eftersom det är en allt-i-ett applikation!

Den påminner mig också när jag inte loggat mat de senaste 4 timmarna, passar mig !!

Bilden hittad via google, jag är alldeles för lat för att lägga in mina egna bilder på appen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar