måndag 28 november 2011

Jag hatar att...

Vara social när det känns som jag är så fel, att jag inte gör någonting rätt och när jag verkligen ogillar mig själv så förstår jag inte varför någon annan skulle vilja umgås med mig. Det är därför jag försöker fixa mig själv, jag måste få upp mitt självförtroende, jag vet att jag en gång inte brydde mig om vad någon tyckte om mig, att det inte var något fel med mig, nu stänger jag ute alla utom min man och min dotter... men jag ska bli bättre, jag ska må bättre. Jag SKA hitta mig själv igen.

Jag hatar att skriva deppiga inlägg, men jag känner att jag ändå behöver skriva upp hur jag mår nu och vad jag tänker på, för att kunna fortsätta som jag gör när allt är på topp, för att inte må såhär någonsin igen!

Det lustiga är att jag går alltid ut på mina promenader, när det är mörkt, när inte många är ute och ser mig, jag är alltså mörkrädd, men föredrar att gå långa promenader i mörkret än att stöta på främmande som kan se mig och se hur tjock jag är, hur röd jag blir i ansiktet när jag tränar.

3 kommentarer:

  1. Du är fantastisk och underbar som den människa du är. Ditt värde ligger inte i hur du ser ut, väger eller gör. Det är det du måste förstå för att kunna må bra. Älskar dig härifrån och till månen. KRAAAAAAAM från mamma. PS. Vi ses snart, saknar dig.

    SvaraRadera
  2. Du är precis som mamma skriver helt fantastisk precis som du är!
    Men jag vet också och känner väl till de känslorna som du beskriver och jag förstår att det är tufft.
    Men var stolt över den förändring som du faktiskt gör nu, var stolt över att du motionerar. Ok du har några kilon för mycket nu men gör något åt det, var stolt!!! Detta var något som jag hade nästan som ett mantra första tiden som jag motionerade för det blir bättre, kämpa vidare!

    Massa styrke-kramar till dig bästa syster!!!!

    SvaraRadera
  3. Tack, Ni fick mig verkligen att tänka om ! <3

    SvaraRadera